پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3683
-
الف
+

تدارک رادیو برای ماه مبارک رمضان

همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، شبکه های رادیویی ویژه برنامه‌هایی را در قالب‌های متفاوت تدارک دیده‌اند.

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه های مختلف رادیویی  ویژه برنامه‌هایی را در قالب‌های متفاوت تدارک دیده اند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری ایرنا، همزمان با ماه مبارک رمضان رادیو ایران ویژه برنامه های متفاوتی را چون؛ استقبال از ماه رمضان، برنامه های افطار و سحر، ترتیل خوانی، میزگرد قرآنی، ویژه برنامه های ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ویژه برنامه های شب های قدر را تدارک دیده است.

امسال چهارمین سالی است که این شبکه رادیویی ویژه برنامه «جشن سلام» را با هدف تقویت و افزایش شناخت نسبت به شکر گزاری این ماه و آثار مثبت آن در زندگی و تغییر باور و رفتار در جهت سبک زندگی اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان پخش می کند.

حسین معصومی تهیه کننده این برنامه گفت: در «جشن سلام» گزارش از شهرهایی که جشن ورود به ماه مبارک رمضان با فرهنگ و آداب و رسوم خاص دارند؛ مانند کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان (غربی و شرقی)، گیلان (در چندین بخش) پخش خواهیم کرد.

وی افزود: نوید نوروزی با حجت الاسلام شهاب مرادی در خصوص اینکه در این ماه مبارک کوله هامان رو چطور پر کنیم؟ گفت و گو خواهد کرد.

تهیه کننده «جشن سلام» افزود: بسته صوتی شنیدنی از دکلمه و ترانه ها و تصنیف ها با موضوع استقبال از رمضان در ادبیات با اجرای استاد حسین آهی خواهیم داشت.

این برنامه با اجرای نسیم رفیعی و مهدی طهماسبی بعد از خبر ساعت 19:00 روز یکشنبه 15 اردیبهشت از رادیو ایران پخش می شود.

همچنین دیگر ویژه برنامه های رادیو ایران در ایام مبارک ماه رمضان به شرح زیر است:

برنامه سحرگاهی «قرار بی قراران» هر روز از ساعت 02:45 تا 04:45 با اجرای محمد نصرآبادی.

عبدالله علایی تهیه کننده «قرار بی قراران» در خصوص این برنامه گفت: هدف ما برطرف کردن احساس بی پناهی و رها شدگی در ندگی و نشان دادن پناه حقیقی در زندگی است.
وی ادامه داد: با نگاهی به شرایط زمان و حالات مردم، نوعی سرگشتگی و احساس بی پناهی در مردم مشاهده می شود که منجر به افسردگی و بی تفاوتی و اباحه گری می شود، با توجه به این مساله سعی خواهد شد در برنامه با ایجاد فضایی هنرمندانه با استفاده از منابع صوتی و متنی از این احساس کم کرد و در مسیر سفر زندگی پناهگاه ها و راه های فرار از این حالات مورد بررسی قرار گیرد.

برنامه « قدر قرآن » هر روز از ساعت 04:30 تا 05:30 ترتیل یک جزء از قرآن کریم است.

برنامه «به رنگ خدا» تحلیل آیات و روایات قرآنی هر روز از ساعت 18:00 تا 18:30 با اجرای علیرضا فتحی پور پخش خواهد شد.

 برنامه «ایرانشهر» که در روزهای ماه رمضان با حال و هوای این روزها از ساعت : 18:30 تا 19:30 از رادیو ایران پخش می شود.

ویژه برنامه افطار با نام «قرار آسمانی» که هر روز از ساعت 19:30 تا 21:00 با اجرای حسن همایی و مجید حسینی از رادیو ایران پخش می شود.
در این برنامه 90 دقیقه ای ترکیبی هر روز به بیان یکی از صفات و اسما الهی پرداخته می شود و به دنبال نشانه های آن در زندگی خودمان، به عنوان مهمانان ضیافت الهی خواهیم رفت.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر